20.2.2013

MATKAILUN MARKKINOINNISTA

Karelia Expert järjesti viime viikolla Joensuussa matkailun myyntitilaisuuden. Mukana oli yli 40 matkailu- ja palvelualan toimijaa ympäri Pohjois-Karjalaa. Mukaan kutsuttuja asiakkaita oli noin sata, järjestöasiakkaita ja yritysten edustajia. Asiakkaat olivat ympäri Pohjois-Karjalaa.

Keski-Karjalasta oli allekirjoittaneen lisäksi mukava edustus matkailutoimijoita. Myyntipöydissä kävi kova kuhina, kun asiakkaat etsivät kuumeisesti retkikohteita. Keski-Karjala oli osalle asiakkaista tuttu, mutta osa ei ollut koskaan käynytkään seudullamme. Päivä oli erittäin antoisa ja Keski-Karjala kiinnosti monia. Moni alueellamme jo käynyt lupasi tulla uudestaan. Eli Keski-Karjala on osannut jättää hyvän vaikutelman vieraanvaraisuudestaan.

En voi olla mainitsematta kahta rouvaa, jotka Keski-Karjalan myyntipöydän luona innostuivat suuresti Sortavalan matkasta. Heidän eleensä ja ilmeensä olisivat olleet kuvaukselliset. Siinä hetkessä ei voinut olla tuntematta ylpeyttä Keski-Karjalan matkailutarjonnasta. Toki rouvia kiinnosti koko seutukuntamme, mutta rajan läheisyys sai heidät erityisen innostuneeksi.

Jokainen keskikarjalainen matkailutoimija voi olla ylpeä omastaan. Oman tuotteensa ja palvelunsa arvostaminen helpottaa markkinointia ja se heijastuu vain myönteisesti asiakaspalveluun. Jo pienikin ystävällinen ele voi olla voimavaramme ja valttikorttimme asiakaspalvelussa. Jokainen toimija haluaa varmasti saada asiakkaat kiinnostumaan Keski-Karjalan matkailutarjonnasta. Ja mikä sen parempi palkinto kenellekään kuin saada asiakas tulemaan uudelleen Keski-Karjalaan. Tai saada asiakas kertomaan hyvistä kokemuksistaan eteenpäin.

Työssäni markkinoidessani Keski-Karjalaa, esimerkiksi edellä mainituilla myyntipäivillä, muistan olla ylpeä saadessani markkinoida seudun matkailua. Ja varsinkin niinä hetkinä, kun saa asiakkaan innostumaan Keski-Karjalan matkailutarjonnasta.

Riikka Toropainen, myyntisihteeri

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti