Maakunnassamme järjestetään useita suurtapahtumia, joista keskikarjalaistenkin yritysten
kannattaa ottaa kaikki hyöty irti. Ampumahiihdon MM-kisat Kontiolahdella
4.-15.3. sekä Farmari 2015 -maatalousnäyttely 2.-4.7. ja Kuninkuusravit 1.-2.8.
Joensuussa tuovat lisäpiristysruiskeen tapahtumatarjontaan seudullisten
tapahtumien oheen. Edellä mainitut tapahtumat voivat kuulostaa kategoriaan ”ei
yritystämme koskevia” -kuuluvilta jo pelkän välimatkan vuoksi, mutta
maailmanlaajuisiin etäisyyksiin ja liikenneruuhkissa kuluvaan aikaan
suhteutettuina Kitee, Tohmajärvi ja Rääkkylä ovat Kontiolahdeltakin ’just
accross the street’, tien toisella puolella.
Kontiolahden
Urheilijoiden Petja Vuojärven eilisessä MM-ampumahiihtokisojen
infotilaisuudessa kertomaa:
-
Stadionille odotetaan yhteensä noin 100 000 katsojaa mm. Suomesta,
Saksasta, Venäjältä, Norjasta, Ruotsista, Valkovenäjältä, Tsekeistä
- Paikalla on 750 mediaedustajaa, 750 kilpailijaa yli 50 maasta ja 1000
toimitsijaa
-
Kisat saavat 300 tuntia tv-lähetysaikaa, paikalla tulee olemaan yli 20 tv- ja
radioyhtiötä
-
Tv:n välityksellä kisoja odotetaan seuraavan noin 150 miljoonan katsojan ympäri
maailmaa
Nyt on aika seutumme toimijoiden yhdistää voimat ja lyödä viisaat päät yhteen!
Millaisella
kisojen oheispalvelu- ja ohjelmatarjonnalla saamme kisaväen, joista muuten osa
varmastikin tulee seudullemme majoittumaan, viihtymään ja tutustumaan seutumme
tarjontaan ja tulemaan uudelleen esimerkiksi lomailemaan? Millaista ohjelmaa
voisimme järjestää Keski-Karjalaan kisojen välipäiville 9. ja 10.3.? Mistä
esimerkiksi 6-tietä ajavat kisaturistit tietävät poiketa sivummalle, ja mikä
heidät houkuttelee niin tekemään? Mitä kaikkia palveluja ja tuotteita kahdeksan
päivän ajaksi kisatunnelmasta nauttimaan tuleva vierailija ystäväjoukkoineen
tai perheineen tarvitsee ja toivoo?
Tieto
seutumme tarjonnasta saadaan osallistujien tietoon kisasivujen Oheisohjelma ja retket -osion kautta.
Yrityskohtaisesti
kannattaa miettiä tarttumista kisajärjestäjän tarjoamiin kohtuuhintaisiin
Official partner -näkyvyys- ja Event Park -myyntipaikkamahdollisuuksiin. Millä
tavalla Sinun yrityksesi pystyisi hyödyntämään kisojen tarjoaman
näkyvyysmahdollisuuden?
Katariina Eskelinen, projektipäällikkö, yritysneuvoja
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti